luni, 25 februarie 2008

Ce-ar fi sa importam ceva bun simt inainte de toate, cum bine zicea cineva...

Zilele trecute am auzit de la cineva “pfoaaaaaa, au bagat mertzane cu aer conditionat pe linia lu’ 182”.
Initial nu mi s-a parut nimic ciudat in entuziasmul conlocutorului meu. In definitiv, chiar avea motive sa fie asa incantat, aeru’ ala conditionat suna chiar bine mai ales ca in ultimele veri si cu siguranta si in urmatoarele o sa avem nevoie de el SI MAI ALES ca era nevoie de aer conditionat pe autobuzele astea din moment ce inchiderea la ele se face aproape ermetic…
DAAAR, brusc imi aduc aminte ca tot zilele trecute am mers si io cu un Mercedes-Benz Citaro asa ca nemultumirile imi sunt foarte vii si foarte proaspete in minte.
Trecand peste faptul ca intr-adevar pe dinafara arata bine, sunt elegante, nu pot sa nu remarc ca autobuzele astea au fost gandite pt orasele in care aglomeratia pe mijloacele de transport in comun, in orele de varf, nu este atat de mare ca in Bucuresti. Spatiul mi se pare mult mai mic, ca sa nu mai spun ca nu prea ai de ce sa te tii in caz ca nu prinzi un loc pe scaun. Si cu soferii pe care-i avem pe autobuze care au un talent extraordinar de a pune frane (sau traficul o fi de vina?), asta nu-i prea grozav.
Mult mai util ar fi fost sa puna o bara pe mijloc, exact ca la metrourile vechi iar manerele alea sa fie si ele plasate la o inaltime mai mica, sa pot sa ajung si eu la cei 1.64 m ai mei fara sa ma ridic in varful picioarelor (problema asta cu manerele cred totusi ca este mai usor de observat in 41 de exemplu, astea noi, gandite pt persoanele cu dizabilitati).
Ma rog, sunt mofturi, recunosc ca-s o pretentioasa si jumatate…daca am vreun dar, ala e sa comentez…dar ca sa fiu critica pana la capat, sa stiti ca in timpul pe care l-am petrecut de-a lungul anilor in tramvaie, autobuze, metrouri (tramvaie mai mult, 41 in special) am vazut o gramada de femei mai mici decat mine. Cu ele ce facem, domne? Ca n-o sa vedeti in veci unu la 1.80 care se tine de o bara laterala facand schimb de locuri cu o doamna de, sa zicem cel mult 1.60, care se tine de o bara suspendata, numa ca sa fie cat de cat comoda calatoria pt ambele parti.
Trebuie sa iau in calcul faptul ca da, au si partile lor bune care, din pacate, indiferent cat de bune sunt nu ne vor usura viata in mijloacele de transport in comun. De exemplu: usile mari, disparitia scarilor fac ca urcarea si coborarea sa devina mult mai usoare. Evident, suntem in Romania, asa ca nu tre sa avem pretentii sa ni se acorde prioritate la coborare, imbulzeala, haosul vor fi in continuare indiferent de latimea usilor.
Acum mi-am adus aminte si de cat de entuziasmati am fost cu totii cand au aparut metrourile noi…sincer, eu le prefer pe cele vechi dintr-un singur motiv: SCAUNELE. Nu, nu pt ca-s rosii, ma enerveaza chiar repartizarea asta a culorilor pe sexe, ci pt ca in momentul in care te asezi pe ele pur si simplu stai comod, sansele ca cel din dreapta sau stanga ta sa iti dea un ghiont sunt semnificativ mai mici decat cele din cazul scaunelor metrourilor noi. Ma conformez insa din 2 motive:
- nimeni nu te obliga sa stai pe scaun, e alegerea ta
- sunt de 3 miliarde de ori mai silentioase decat cele vechi si asta parca ma face sa trec peste micile neajunsuri si chiar sa-mi faca placere la un moment dat sa stau inghesuita pe scaun..
Cu toate acestea, oricat de minunate sau nu ar fi toate metrourile, autobuzele, tramvaiele noi, sau din contra, oricat de nemultumiti am fi de ele…nu privim esentialul: cu sau fara conditii mai bune asigurate de metrorex sau ratb ramanem la fel de tarani.
Chiar sambata, am vazut un grup de tineri care, fara nici cea mai mica jena, a indesat cateva pungi de bake rolls si sticle de cola de 0.5 l sub scaunele metroului. Nu mai spun de cei care mananca seminte si arunca cojile pe jos, nici de cei pe care daca-i ai prin preajma, aerul conditionat nici ca te mai intereseaza ca oricum nu rezolva mai nimic si nu cred ca mai are rost sa-i insir pe toti ca e limpede la ce specimene ma refer.
Asa ca, daca te simti cumva printre acestia (nu vreau sa jignesc pe nimeni!!!) las-o mai moale cu comentariile pana cand nu te pui la punct pe tine…macar de-am ajunge la gradul de civilizatie al altor tari. Cand om ajunge acolo, o sa vina si restu de la sine…asa, degeaba avem daca nu stim sa pastram ci numa sa stricam si sa facem pe grozavii...partea proasta e ca nici macar n-avem cu ce...

2 comentarii:

Andrei Avasi spunea...

ai dat-o in bara la sfarsit... tara nu se schimba decat cu timpul. Iar aerul conditionat exista si inainte numai ca nu are efect din doua motive :
1. Imbulzeala mare numai ea creeaza o caldura insuportabila. Iar cand sa zicem ar putea sa isi faca efectul si aerul ala amarat, dam de statii. Se deschid usile si tot aerul practic iese afara. Aerul rece ma refer. Si ce am invatat noi la fizica ? Aerul este inlocuit cu cel cald.

Insa ceea ce am vazut total inutil acum pe linia lui 682 (tot mertzane noi) este sistem GPS pe un monitor mare, oamenii putand vedea cat mai este pana la statie. Intr-adevar e inteligent mai ales ca iti arata si strazile din jur cum se numesc deci te poti orienta. Dar nu in imbulzeala, si haideti sa fim sinceri, dupa ce ai mers de 2 ori cu autobuzu respectiv cam stii unde sunt statiile si cam ce e prin jur.

Andreea Dumitrescu spunea...

ai dreptate, tara se schimba cu timpul, schimbarile nu vin ca o recompensa pt atingerea unui anumit nivel de civilizatie...greseala mea, o pun pe seama oboselii :)