luni, 18 februarie 2008

Constructiile de reabilitare din Bucuresti

V-ati uitat vreodata la constructiile de reabilitare din Bucuresti ? Uitati parerea mea personala : groaznic.

In primul rand, care este faza ? Bucurestiul are nevoie intr-adevar de reabilitare, arata groaznic in comparatie cu alte capitale europene deci de aici edilii bucurestiului s-au gandit ca este mai bine ca lucrarile sa inceapa acum sa se finalizeze cat mai rapid si astfel bucurestenii sa aiba o viata mai usoara. La faza de concept, ca orice alt proiect romanesc, arata EXTRAORDINAR. Pfff, imaginati-va , linii noi de tramvai, gata nene cu tzopaiala prin tramvai din cauza gropilor. Io incep sa ma intreb prin Pantelimon pe acolo cum mai pot merge tramvaiele pe sinele existente. Adica in unele locuri sina este efectiv ingropata in sol. Fara gluma ! DAR! Sa revenim la conceptele noastre de reabilitare.

Asa cum ziceam, conceptul este extraordinar. Pe urma a urmat licitatia pentru preluarea lucrarilor si evident licitatia este castigata de firma care cere cel mai putin pentru acele lucrari. Dar asa cum numai in Romania se intampla, cand este vorba de un pret mai mic, evident este vorba si despre o lucrare proasta sau in unele cazuri o lucrare care dureaza cu mult peste data la care trebuie sa fie totul terminat. Si, tineti-va bine, asa cum este vorba de romani, a fost vorba de ambele: si lucrare destul de proasta si timp mare de executie. Sa incepem cu inceputul : 


Eu stau in Colentina, un cartier, daca ma intrebati pe mine, absolut oribil. Insa s-au efectuat lucrari de renovare pe Colentina - deci vom vorbi despre Colentina. Pe langa faptul ca sunt 1232311232149074876 de firme care se ocupa de o portiune de 1km, sunt doar ... hm , 4-5 lucratori disponibil pe “santier” in orice moment dat. De obicei ii vezi de fiecare data mancand, fumand, luandu-se de fete pe strada si lista depravarilor continua. Asta este executia imensa. Dar ziceam ceva si despre modul prost de executie : unde este facut , este facut, arata bine, la fel de bine cum arata si autostrada soarelui cand a fost finalizata. Numai ca ramane de vazut cum va rezista in timp. Insa ceea ce se vede de acum, este lipsa de “inovatie” a constructorilor romani de a ridica nivelul capacelor de canalizare la nivelul asfaltului. Deci pe langa faptul ca benzile sunt imaginare tre sa si ocolesti toate canalizarile posibile care sunt practic GROPI. Mai mult de atat au ramas adevarate bucati neasfaltate intre bucati asfaltate (probabil au ramas fara asfalt, nu ma intrebati cum este posibil) care sunt marcate prin niste jaloane - in curba... deci s-au gandit oamenii ca atunci cand vii pe acolo pe la 3 dimineata, rupt de oboseala, cu o viteza de 60km/h vrand sa ajungi mai repede acasa, vei vedea acele jaloane cum se va termina curba. Va spun de acum: le veti nimeri direct pe centru, iar masina va face ca toate cele in urmatoarele 5 secunde.

Pana la urma cred ca firmele de constructie de la noi au nevoie de lucrari de reabilitare de la creier, sa gandeasca inainte sa faca ceva. Orice input din partea voastra din alte parti ale orasului sunt bine venite.

Un comentariu:

Andreea Dumitrescu spunea...

Comparativ cu unele zone din Militari, mie personal, Colentina mi se pare de vis. Atentie, am zis comparativ. Intr-adevar nu avem atata tiganime si atatia chinezoi, nici nu ne confruntam cu acele "bucati neasfaltate intre bucati asfaltate care sunt marcate prin niste jaloane - in curba" (asta, poate si pentru ca la noi nu se fac atatea lucrari de reabilitare) dar eu inca n-am vazut in colentina stradute care arata efectiv ca dupa razboi, cu ditamai craterele(ca altfel nu pot fi numite) in mijlocul mijlocului, parca puse special sa te doara sufletu cand intri cu masina-n ele, asta in cazu in care nu esti suficient de ghinionist incat sa si ramai acolo.
O alta problema dar cu asta cred ca se confrunta toata lumea, si cu asta ma abat si de la subiect, este faptul ca trotuarele pur si simplu au disparut. Deh, tre si masinile sa parcheze undeva, nu? Ca pieton, nu-ti ramane decat sa te rogi sa nu te calce vreun nebun care se crede la curse de Formula 1 nu pe o straduta de unde oricand poate sa-ti sara in fata un copil pe care tocma l-a trimis mama sa ia o paine de la Stela...si da, stiu, cu totii tre sa ne asiguram cand traversam strada, indiferent cat de mica ar fi ea dar nu cred ca strica sa fii precaut ca si sofer in cazurile astea. E frustrant, stresant, cum vreti voi, sa stii ca nu ai un spatiu exclusiv al tau ca sa nu mai zic ca daca ai si castile in urechi si trece vreo masina pe langa tine la o distanta de aprox. 40-50 cm chiar te trec toate apele; mie, cel putin, asa mi se intampla.
Concluzie: peste tot sunt probleme si vor mai fi si de acu incolo, cu sau fara concepte extraordinare de reabilitare.


ah...si sa nu uit, pentru cei din Colentina, bucurati-va macar ca aveti parcuri.