marți, 12 februarie 2008

Cum ne alegem masina

Pareri personale evident....

Bun, azi acoperim … masinile. Ce facem, cum le alegem, dupa ce le alegem.

 

            Brandul:

 

     Pentru orice cel mai important lucru dintre toate este brandul. Cand stim pe ce buget ne bazam incepem si cautam masina pe care ne-o putem permite incepand evident cu brandurile care ne plac. Cui nu-i place un Mercedes de pilda ? Mie nu-mi place. Eu prefer BMW. Dar ce conduc ? Un Logan. De ce ? Va explic mai tarziu.

      Dar ce este cel mai important aici este faptul ca brandul de multe ori nu explica si masina. Da intr-adevar daca scrie Mercedes pe masina de cele mai multe ori masina va fi una buna. Insa un caz bun de adus aminte este faptul ca A Classe de la Mercedes s-a rasturnat in timpul unui test de manevrare le viteza de oras. Acelasi test a fost facut si de Logan unde cica si el s-a rasturnat insa testul a fost refacut de n ori de emisiunile de specialitate romanesti si de catre inginerii de la Renault si pana la urma nemtii au recunoscut ca s-ar putea ca testul sa nu fi fost chiar asa de precis, din motive obiective. Insa sa revenim la Mercedesul rasturnat. Din cauza acestui “incident” au pus ESP pe toate masinile livrate din A Classe ca standard, insa acest lucru clarifica faptul ca pana la urma si cei mai straluciti gresesc cateodata. Normal, nu am zis ca e o masina proasta, de fapt este o masina foarte buna din clasa ei insa are un raport pret/calitate la fel de bun precum al adidasilor comercializati de Nike. BMW nu este chiar in aceeasi situatie cu Seria 1, insa sa fim seriosi :  e o masina destul de urata si cam scumpa, chiar daca se vede totusi amprenta BMW in motor si tinuta de drum. Deci ce am invatat din capitolul asta copii ? Nu va alegeti masina numai dupa brand, ascultati de testele internationale facute, uitati-va, faceti comparatii. Si tineti minte: o masina second-hand din 2000 nu e acelasi lucru cu modelul refacut in 2007, chiar daca il luati mai ieftin. De fapt second-hand este un joc la lotto. Vei avea sau nu probleme cu ea ? N-ai de unde sa stii: nu e noua.

 

           Raporturi:

 

            Cand va alegeti o masina noua este bine de tinut minte sa faceti comparatii la absolut orice si sa va ganditi la absolut orice. Haideti sa luam un exemplu destul de simplu cu doar cateva categorii de comparatie:  Opel Astra Classic II vs. Logan Prestige 16v.

 

     Pret: 10500 euro (logan prestige 16v cu airbaguri laterale si garantie 3 ani extenso) vs 14000 euro( opel astra classic II, 103 cp, full option). Note: la opel este cel mai bun pret pe care l-am putut obtine de pe site-urile dealerilor deci se poate si mai bine insa am vazut si cu 15500, eu l-am luat pe cel mai bun.

      Putere Motor:  105cp(logan) vs 103cp (opel)    Note: deci sunt la fel, 2 cp nu se mai pun, iar motoarele sunt cunoscute ca fiind bune ambele, si renault si opel.

      Performanta: acceleratie 0-100 logan: 10.3 secunde (datele producatorului)

                            Acceleratie 0-100 opel astra: 12.8 secunde (datele producatorului)

 

      In primul rand sa nu aud faze gen “loganul nu prinde niciodata in 10.3 sec 100km/h” . Prinde. Am unul si stiu. Acum pentru cei care ati fi spus “dar de ce opel prinde in 2.5 secunde mai tarziu decat logan ? aceeasi putere, motor nemtesc”

       Hm, motorul este sau nu este nemtesc nu conteaza, aia isi spune cuvantul in cat timp rezista si acum toti producatorii europeni isi garanteaza motoarele in mod neoficial la 300.000-400.000 km in conditii de intretinere normala.

            Explicatia la intrebarea voastra este chiar banala. Logan cantareste o tona pe cand opel astra classic II cantareste 1.2 tone. Deci per tona, loganul va avea mai multi cp decat astra. Iar daca pui ca astra la pretul ala nu iti da nush ce sisteme cum iti da bmw  ca sa nu se simta diferenta, atunci logan este castigator aici si la pret.

 

   Dar trecem mai departe. Cum este raportul pret/calitate : pai pot sa va spun ca suspensiile din logan sunt mai moi,facute mai bine pentru drumurile romanesti, deci comfort mai mare. Pe de alta parte interiorul unui Opel Astra este mai bine finisat. Nu primiti nimic mai mult ca dotari decat ca la un Logan insa intr-adevar e destul de dragut in interior desi nu-mi place butonul ala de faruri.
    Am lamurit si asta, sa trecem mai departe la…. Intretinere. Eh aici e destul de complicat. Nu, nu pentru ca sunt multe date, tocma pentru ca nu sunt multe date. Cei care aveti Opel si alte marci poate imi puteti lasa niste mesaje cu preturi REALE (atentie) in legatura cu asigurarile, preturile unor piese de referinte (cum ar fi un far), etc.

     Insa la Logan un CASCO va costa 300 de euro. La un VW Caddy va costa aproximativ 1500 euro. 5 ori mai mare pretul e destul de mult. Un far de Skoda Octavia costa 21 mil lei vechi, iar un far la Logan din cate stiu eu costa aproximativ 3.5 mil lei vechi.

 

      Aici intretinerea isi spune cuvantul. Evident unde platesti mai putin e mai bine, cu conditia ca masina aleasa sa nu fie o Lada Kalina sau ce modele au mai scos ei acuma. Btw, stiati ca Lada Kalina este facuta sa fie competitiva cu masini care nu se mai produc ? In fine…

 

      De asemenea uitati-va la service. Cate sunt in tara, ce servicii de asistenta aveti, etc. . Cand aveti probleme chiar va trebuiesc aceste informatii.

 

       Bun aici am facut raporturi, urmeaza parerea personala si nu va mai plictisesc:

 

  Parere personala (doh): O masina ieftina nu inseamna neaparat prost construita, sau ca e proasta prin definitie. Skoda de exemplu nu mai este Skoda. Este VW, are motor VW, etc. Inainte radeam de ei, acum toti cumparam. La fel si cu Dacia, nu este Dacia, este Renault. Iar un pret mai mic se justifica si de asemenea prin locul in care este construit. Mana de lucru e mai ieftina in est decat in vest, deci pretul la masina scade, etc. Pana in jurul a 20 000 euro, la tehnica masinile sunt cam la fel, ceea ce difera este comfortul, gadgeturile din interior, etc.

Niciun comentariu: